Sep 1, 2010

1001 macam ragam


semenjak aku start intern ni, banyak la plak bnda2 yang aku sangap sangat nak buat...kalo dulu kat utp..apa aku perlu buat juz set up masa, pas2 aktiviti terus on..ni nak list down skit apa yang aku sangap buat masa sekarang..

1. Menari
bulan lepas aku dapat leave seminggu sbb balik utp practice nari bcoz ada dance competition kat KL..dapat gak la kurang sangap aku buat sementara waktu..walaupun kami x menang disbbkn alasan yang x munasabah, tp aku tetap puas aty gak walaupun kami kalah, tapi ramai yg anggap kami layak utk menang..kalo nak tengok video show kami..boleh tgk kat blog kat bwh ni..team utp buat Tarian Pagpanggalai, Suluk.
http://warisan-sarawak.blogspot.com/2010/07/hornbill-festival-2010-ethnic-dance.html

2. Jamming
sejak abes eupho prelims sem lepas, kami 1 band dh x jamming dh lepas 2...dan aku kat kerteh ni mana la ada geng2 nak jamming sekali..tp at least ak dpt gak men guitar sbb sanggup bwk dari umah semata-mata nak men sorng2 lam bilik..rummate aku kat cni pun bru beli guitar kapok..masa awal2 2 semangat la nk blajaq..tp skrng aku tgk ak ja dok men guitar dia..hahah..dan lg 1 yg best aku jumpa sorng staff kat tmpt aku keja ni...umoq dlm 40 lebih kot x slap aku..berdasarkan conversation aku ngn dia..aku boleh agak la dia ni sure terer men guitar sbb collection2 guitar dia...pergh!!! x mampu bai gua nak beli..kumpul2 duit intern pun boleh cukup nak beli salah 1 collection guitar dia..haha

3. Lepak ameeth
ni activity harian kot...kalo x lepak ngn budak2 upag pas practice..aku lepak ngn bdk umah aku yang dlu..nuar, smacel, cipan, ganu, jepp, faive,black,ayoh...kalo kat kerteh ni mana la nak cari mamak..ada la 1, tp bukak smpi kul 10 ja..haha..dan xdak bola kot kat mamak ni..pelik2..

4. Aktiviti sampingan
- sembang ngn rummate aku yg mcm gampang aka mamok (sblm tidoq ada ja cerita gampang nak
  share..pas2 gelak smpi jatuh2 katil..haha)
- tengok wayang (kat cni xdak wayang..huhu..layan step up 3d pun kat laptop..sedih gila)
- lepak ngn geng techies (kat kerteh ni bpa kerat ja bdk techies ada..xpun jrng2 lepak sekali..semua bz)
- p karok (dah jnji ngn farid ngn ain, balik intern nak karok sekali..haha)
- lepak ngn rye & zawn (activiti wajib setiap sem kot...venue?? rahsia..haha..tp sem ni x smpt nak buat
  sbb aku dok jauh..so next sem..kena buat double k!!!)
- lepak ngn nuar & kusya (nak sembang sampai muak..rindu nuar..hehe)
- lepak ngn kecik & yana (nak swoh kecik beli kasut baru kat aku...yana jgn jeles..haha)
- buat event techies (sem dpn nak buat event pa ek? pikir2)
- busking session ngn faive (sifu guitar aku kat utp...xdak dia cam x best ja nk busking sorang2..tp sem depan dia plak nak p intern..haih)

setakat 2 ja kot benda yang gua sangap buat masa sekarang..haha..tp x ksh pun..tnggal bpa bulan lg ja nk abes intern..pas2 final year..wuhuu!!!

5 comments:

Faive said...

woyoiyoi...
selamat hari raya!

lyana rosli said...

hakim!
rindu nk lepak dgn ko jgk!

Hakim KOT said...

faive : slmt ari raya gak..rndu busking sama sifu!!!

yana : rndu sama kamo..hehehe

black said...

x rindu nk lepak ngan ak..cm ni r..tacing r.. cm ni r geng nurkasih..

Hakim KOT said...

yang aku tulis lepak kat ameeth 2 pa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Facebook Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management