Sep 1, 2011

Reunion 6B (Class of 2001)

Jit Sin 'B' - 6B (2001)

Salam 1 Jamaica, amacam raya?? ada bagus..hehe..taun ni tahun last gua dpt duit raya..so raya cam sedih gak la..hahah..insyaallah taun depan dh bekerjaya dah..cewaah..hehe...ok, post kali ni bukan psl raya lg dh..tp aku nk story skit psl past life aku..hahaha...nampk x photo kat atas 2? sumpah ol skool...mmg epic beb pic ni..ak rasa ak puny dh hilang dh..adoi..ni pun kwn ak scan balik and upload kat fb..2 pun sbb nk cari balik mmber2 sekelas yang dlu..hahah...kalo nak cari aku senang je...yang pakai suaq pnjng 2 ak la..hahah..1 skolah ak sorang ja pki suaq pnjng..yg lain semua pendek..hehe..

So nak dijadikan cerita, last sunday (28/8/2011), a few bdk class aku tgh plan buat reunion kat umah cikgu kelas aku, Mrs Kang...actually tiap2 tahun mmg kami akan buat pun each time during her birthday and chinese new year...tp sayangnya bnyk kali gak la ak x dpt attend sbb xdak kat penang or ada urusan lain, so this time alang2 dh cuti raya kn, so akhirny dpt gak ak jumpa cikgu aku ni..heheh..wlupun  kami dh tinggalkan zaman persekolahan rendah dekat 10 tahun dah..tp friendship will never ends beb...so this time pny reunion adalah utk menyambut birthday cikgu kami yang ke 57 x silap ak..heheh..sbb taun lepas dia bru pencen..so x silap ak taun ni 57 kot..hehehe....

Mrs Kang Suan Sim

Mrs Kang bnyk sangat berjasa utk aku...ak kenal dia since 1999..masa 2 aku Standard 4 and dia jadi cikgu kelas aku..so mmg dia la yg bnyk membimbing aku utk jadi insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang kat sekolah aku 2..hehehe..aku ingt lagi dulu masa Standard 6, disebabkan kat dlm class aku 2 aku sorang ja x tuisyen sbb bpk ak mmg x antaq pun extra class utk aku..hehe..so Mrs Kang la yang masukkn ak dlm class tuisyen Math dgn Chinese Language dia...seminggu 2 kali class x silap aku...and u know what...dia ajar aku secara PERCUMA beb...so, dari Standard 4 smpi la Standard 6 dia jadi guru kelas 4B, 5B, dan 6B...and antara sweet memories yang ak x dpt lupakan masa dia mengajar dlu adalah:
  • dulu kalo festive season, sure dia akan bg angpow yang ada sweets...hehe
  • dlu dlm class ada mentor mentee program...so sapa yg jadi mentor akan dipanggil 小老 (xiao lao shi) - maksud dia mcm guru kecik la..heheh
  • kalo buat silap, jari kena blasah ngn pembaris kayu....hahaha..ari 2 jmpa dia, bru dia gtaw yg rupanya sakit gak wat cm2 sbb dia bru try..haha..demn it..
  • x pun kena denda sandar kat dinding dlm posisi mcm duduk atas kerusi...sumpah lenguh beb..alaaa, mcm dlm movie Drumline 2..masa bdk2 percussion kena denda dlm hujan 2..lebih kurang cm2 la..
  • oh..dia penah paksa aku masuk pertandingan syarahan dlm bhsa cina masa darjah..hahah..ak 10 hadiah n ak dpt no 10..hahah..
  • dia yang calonkan ak bertanding utk Pelajar Contoh and ak menang..muahaha..tp skrng dh xleh jadi contoh dh la..10 taun lepas mungkin boleh..hahaha..
sbnrny ada bnyk lagi tp yg ni ja la ak tulis..x dpt nk recall balik..haha...so sambung plak psl reunion malam ahad lepas..so disebabkan rmi yg ada komitmen masing2..so yang dtg pun x rmi la..ada lah 10 org ja kot...tp ttp meriah beb....awal2 smpi2 2 wat ice breaking balik..hahah..rmi yg dh x kenal wlupun muka lebih kurang ja kalo nak dibandingkn dgn 10 tahun lepas..haha..lepas 2 sembang2 smbil mkn psl current life situation masing2 and yang paling best adalah recall balik stories2 masa sekolah rendah dlu..hahah...mmg epic beb!!!! 



ni la muka2 yang dpt jugak hadir mlm 2..haha...kalo korang tgk mamat hensem yang kat blkng tgh 2, yg pki bju kelabu collar hitam 2...dia 2 la besfren ak....dlu kami 1 class dari drjah 4 smpi 6, kelab olahraga sama2, kelab basketball sama2, disebabkn umah ak dekat ja ngn umah dia..so ak slalu gak la lepak umah dia..smpi kdg2 ptg2 pun p men kat umah dia..ni bru 1 mesia beb..no racist at all...hehe...tp kami berpisah after graduate skolah rendah..kami sekolah lain2 n dia pun proceed main basketball smpi wakil negeri, ak plak proceed dgn olahraga...so lepas 2 kami dh jarang2 jumpa dh...ak plak pindah rumah..so contact thru phone ja..bru lepas kurang setahun yg lepas bru contact thru FB..heheh..yang lain2 2 ak mmg lost contact trus la..heheh...kalo jmpa pun dekat FB...2 pun baru ni ja sbb dh ade FB group page class 6B (2001)..heheh


So after makan2 semua, kami pun celebrate la birthday cikgu aku, Mrs Kang..so time 2 pun lebih kurang dlm 1130 mlm...ak so pun just lepak sat sembang2 ngn depa..after dat chow balik Penaga..jauh beb nak balik rumah..hahah..mau dekat 45 minit dari Alma...sekian saja renunion utk kali ni..next kami plan nak buat on Chinese New Year taun depan lak..ehehe...chow!!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Facebook Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management