Oct 6, 2011

27 Sept 2011 : 9th Cheonan World Dance Festival (Day 1)

Salam sejahtera semua, aku kembali menulis setelah sekian lama menghilangkan diri..haha..sebelum ni ak bnyk post psl Road to Korea kan..so this time nak update plak activiti aku di sana..aku kat sana selama 8 hari..so ada 8 post kesemuanya la kn..haha..kalo rasa rajin 2 boleh la follow..jadi, jom kita mengembara ke Cheonan, Korea!!!!!
atas bas sblm bertolak dari UTP

Perjalanan kami bermula di tempat letak bas di Maintenance, UTP..kalo mengikut schedule kami sepatutnya bergerak seawal jam 8 pagi..tp macam biasa la kan..janji melayu..hahah..ada yang bangun lambat, so lepas mengambil segala props dan costumes di Studio, Blok B, secara rasminya kami bertolak dari UTP jam 9.30am.

bersama JCI Malaysia sebelum berlepas ke Cheonan, Korea

check-in dulu..hehe

Perjalanan ke LCCT mengambil masa selama hampir 2 jam setengah dan kami sempat berehat sebentar di R&R Dengkil utk makan tengah hari..lebih kurang jam 12 tgh hari, kami semua selamat sampai di LCCT bersama crew2 RTM, Kak Illy dari JKKN serta pihak sponsor dari JCI Malaysia..bila sampai kat sana..sempat jugak shooting beberapa scenes bersama RTM dan lepas 2 terus check-in cpt2 sbb kami p sana as a group..so mcm take time gak la nk check sbb bnyk brg..hahah.. ni 1st experience aku nek kapal terbang kot..tp kami berkejar-kejar nak naik kapal terbang sbb dh lambat sngt...hahaha..flight sptutny dlm 2.30pm kot x silap aku..tp ramai yang x naik lg...haha..so berlari2 la semua.. x sempat nak beli brg kat duty-free area 2..yang plng lawak skali fazly ngn uyun hampir2 tersilap naik flight ke Tokyo..hahah
 lepak ja buat bising atas flight..hahah

Pak Aris (RTM) terbaik!!! shooting atas flight..jyeah!!!

Perjalanan ke Incheon International Airport mengambil masa lebih kurang 6 jam..kami ke sana menaiki Air Asia X..aku pun xtau sngt psl Air Asia X ni..tp mmg bosan la kn atas flight 2..xdak entertainment langsung.. plus seat dia mmg sempit kaw2..hahaha..tp dia ada bg 1 meal, Nasi Lemak Pak Nasser...Pak Nasser ni bukan bpk aku ok..hahah..mmg x sdp pun nasik lemak ni..stakat nak lapik perut ok la..hahah..pengalaman 1st time nek kapal terbang ni mmg best gak la...tp sygny ak dpt dok kat seat tgh2..so x dpt la nk tgk view kat luaq mcm mana..haha...tp masa on the way 2 best sbb ak tukaq tempat dgn salah sorang dancer..hahah..aku paksa tukaq tempat ngn dia sbb nk dok tepi..muahaha..masa awal-awal atas flight2 sekoq2 muka semangat gila..haha..RTM siap wat shooting lg atas flight...mana nak dpt beb..ini rare punya..haha..lepas2 abes shooting atas flight..apa lg..tdoq la semua..nak sembang pun dh x larat dh..tp part yg paling ak x suka 2 bila nk landing 2...pergh...bingit telinga yg amat..pening pala otak wey...mungkin sbb aku 1st time nek kot..so x biasa lg..lepas sejam landing pun still terasa lg..so, lebih kurang jam 10pm waktu Choenan (9pm Malaysia), kami semua selamat tiba di Incheon International Airport.

Welcome To Korea!!!!!

Pengalaman yg x dpt aku lupa masa kat Incheon Airport ni adalah time nak check passport kat Kastam Korea..semua org dpt lepas slumber ja..tp time aku ada problem plak..sbb pic aku dlm passport lain dgn muka aku yang skrng ni..hahah..mula2 2 ak pki cap..dia swoh bukak cap..biasa la kn..then dia tgk rambut lain mcm lak..haha..then dia swoh ikat rambut sbb nk tgk muka bg penuh..hahaha..dah la ckp dlm bhsa Korea..mana la aku nak paham..tp last2 dia cam cop je la passport aku..fuhh..slmt..hahah..lepas2 amik luggage apa semua...kami bertemu dgn Kim, Sunny dan Seung Woo...

PR Team Malaysia
Seung Woo (cardigan kelabu), Kim (tshit biru), Sunny (baju belang2)

Depa ni adalah PR kami utk festival kali ni...Kim dan Sunny adalah university student kat sana manakala Seung Woo plak adalah goverment worker yang berumur 32 tahun..pergh..gua respect beb..umoq dh 30 lebih, plus dh kawen dan ada anak pun rajin lagi utk jadi volunteer utk event2 mcm ni..hehe..depa ni agak pemalu sikit sbnrny tp ok la sbb depa boleh communicate in English kecuali Seung Woo..hehe..apa yang best psl depa ni adalah kalo kami request sumthing, selalunya x akan mengecewakan la..selalu bwk kami p mkn kat tempat best2..heheh

nampak x?? ada tulis Malaysia bai..hehe

ni driver kami sepanjang event 2..cool je..hehe

Ttuk (Rice Cake Korea)

Tanpa membuang masa, kami terus menuju ke bas yang disediakan sbb masing2 dh penat kaw2..tp yang bestnya kat bas yang kami naik 2 ada tag Malaysia kot..pergh...stylo mylo..hahaha...ingtkn Cheonan 2 dkat ja ngn airport..rupanya2 2 jam kot nak ke Cheonan..hahah so masa atas bas 2..kami dpt 1st meal dari Korea iaitu Ttuk (Rice Cake) utk mengisi perut sepanjang perjalanan ke tempat penginapan..rasa dia cam sedap gak la tp x leh mkn bnyk sbb nnt muak plus cake ni mmg mengenyangkan..hahaha..so atas bus 2 ada yang dah lentok abes x ingt dunia..ada yang smngt usha view di sekitar bandar Incheon, 1st time sampai maa..mst la jakun sikit..hahah

Huracle Resort!!!!
 Theme Park kat Huracle Resort

sampai2 trus shoot yaw!!!!

baru smpi, briefing dulu sblm tdoq!!!

amik tag dulu..ada bendera Malaysia kot!!!

baju official yaw!!!!!

Sebelum sampai ke tempat penginapan 2, kami berhenti sebentar kat R&R untuk melepaskan hajat masing2..hahah..masa turun2 bas 2..pergh...mmg sejuk kaw2...temperature aku x sure bpa tp mmg sejuk plus angin lagi..menggigil beb..haha..ckp pun berasap ja..xyah hisap rokok..hahah..selepas 2 jam, kami pun sampai ke Huracle Resort...boleh tahan gak la resort ni..4 bintang bai..siap ada theme park ala2 Lost World lagi..heheh..pabila sampai kat lobby, kami mendapat briefing dari En Ahmad Pg, En MNR dgn Kak Tasha (RTM) untuk event keesokan harinya..time ni sempat lg shooting utk RTM..padahal muka sekoq2 dh kuyu kaw2..so bilik kami semua dekat tingkat 3 dan ak sebilik dengan Abg Mus, Semang, Daus, Lester ngn Cikgu..dah sampai bilik 2 ada lagi supper utk kami, lepas makan semua lena dibuai mimpi dan berakhirlah hari pertama kami di Cheonan, Korea.

aku x tau ni mknn apa tp mmg sedap..heheh

Fazly said...

next destination aku ngn uyun p japan! haha

Hakim KOT said...

murtip nak g 2 org je..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Facebook Favorites More

Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management